2014/12/07

Recyclage

Het is tijd voor een tussendoortje, geïnspireerd op "This old thing". Dat is een tv-programma waarin Dawn O'Porter haar liefde voor vintage kleren probeert over te dragen op de kijker. Ze heeft me zin doen krijgen om zelf eens een restyling te doen. Mijn eerste probeersel was meteen een schot in de roos:

Un coupe-faim inspiré par l'émission "This old thing". C'est un programme dont Dawn O'Porter transmet son amour pour les vêtements d'époque sur le spectateur. Elle me donne envie d'essayer de transformer une pièce moi-même. Ma première essaie était un bon tir:
Ik kocht een kleed uit de jaren tachtig voor €3 in Think Twice. Het jasje hangt aan het kleed vast, dus het kleed (in blauwe stof) heeft geen achterkant ter hoogte van de rug, enkel een voorkant en een achterkant onderaan. Ik heb het kleed gebruikt voor een voering van de rug (er was niet genoeg stof over om de rest te voeren), heb er de epauletten uitgehaald en heb het jasje een stuk korter gemaakt. Het was meteen mijn feestoutfit voor gisterenavond:

J'ai acheté une robe des années quatre-vingt pour €3 dans le Think Twice. La veste est attachée à la robe, la parte robe (tissu bleu) donc n'a pas d'arrière de dos, juste un devant et arrière en bas. J'ai ré-utilisé la robe pour doubler le dos (il ne me reste plus assez de tissu pour doubler la reste), sorti les épaulettes et raccourci la parte veste. Et voilà ma tenue de fête de hier soir:

Het is een hedendaagse eighties look geworden. Beeld je eens in dat ik zo op de dansvloer had gestaan:

C'est devenu un look eighties mais adapté à aujourd'hui. Imaginez-vous que je sois figurée comme ci sur le planquier:



No comments:

Post a Comment